بهترین کفش های ورزشی و پیاده روی برای پرستاران

پاهای سالم جزیی از مهم ترین دارای های یک پرستار می باشد.کارکردن طولانی مدت با حالت ایستاده وحرکت مداوم بر روی پاها وجود کفش مناسب برای آنها را نه تنها موثر بلکه از ضروریات به شمار می رود.

دکتر باربرا برجین جراح ارتوپد در استین تگزاس می گوید: مهمترین عامل مرتبط با پوشیدن کفش سالم تطابق آن با پهنای پای شماست.مورد مهم دیگر پوشش و حمایت ناحیه قوس پا توسط بخش زیرین کفش می باشد.کفش های شما باید بهترین حمایت را از پاهای شما داشته باشد و شکل کلی پایتان را به خوبی تحت تطابق قرار دهند.البته چون پاها باهم فرق دارند یک برند یا مارکی که  برای یک پرستار مناسب است شاید برای دیگر پرستاران کارایی نداشته باشد.

کفش نایک مدل FREE :

کفش NIKE FREE یکی از بهترین کفش های ورزشی برای پیاده روی در تمامی طول روز می باشد.در حالیکه برخی کفش ها برای پاهای باریک مناسب می باشند،این کفش جهت پاهای متوسط و پهن طراحی گردیده شده است.شما پرستاران عزیز چون نیازمند آن هستید که بیشتر از حالت عادی از ماهیچه پاهایتان استفاده کنید،نایک به شما توصیه می کند که کفش های فعلیتان را با کفش نایک FREE  تغییردهید.

                                                                                                         

کفش های نیو بالانس (NEW BALANCE)

کارشناسان کفش های پیاده روی نیو بالانس را به عنوان یک مارک مناسب به پرستاران توصیه می نمایند و شما نیازی به انتخاب حالت خاصی برای  پیاده روی با آنها ندارید. به عنوان نمونه کفش های دویدن این برند جهت سطح بالای فشار بر پاها و فعالیت شدید طراحی شده اند.در واقع کفش های ورزشی مانند نیوبالانس که برای دویدن از کیفیت بالای برخوردار هستند به همان نسبت نیز می تواند برای محیط کاری مناسب باشند.

                                                                                                    

کفش DANSKO :

توانایی به آسانی پوشیدن و درآوردن در کفش های بدون  پشت می تواند یک عامل مطلوب باشد ولی بر اساس نظر دکتر برجین یک مساله عمده در این زمینه برای پرستاران مورد توجه است.از نظر او فقط دو راه برای حفظ کفش های بدون پشت برروی پاهای شما وجود دارد،یکی اینکه در ناحیه قوس پا محکم شده باشند و یا اینکه بتوانید ازپنجه پاهایتان جهت نگه داشتن آن هنگامی که پاهایتان در مرحله چرخش قدم هایتان است کمک بگیرید.دکتربرجین چنین می گوید که پاها در کفش مدام حرکت کرده و به دنبال راحتی خود هستند وچون با یک انگشت فاصله تعادل را برای پاها برقرارمی کنند،هیچ فشار خاصی بر روی نواحی حساس نمی باشد.بنابراین ترجیحا از کفش های پشت دار استفاده نمایید.

                                                                                                   

کفش THERAFIT :

سیستم راحت ،ویژه و دارای امتیاز THERAFITبه شما این اجازه را می دهد که راحتی موثر و سطح ضربه پذیری را جهت  نیازهای شخصی تان مطابقت دهید.کفی درون کفش دارای خاصیت جذب ضربه و شوک بوده و کف زیرین کفش قابلیت مطابقت با پاها جهت کاهش یا افزایش مقاومت در برابر فشار های وارده را دارد.کفش های THERAFIT ضمانت کننده کفش مناسب جهت پرستاران و حتی بازی و ورزش می باشند.این کفش ها می توانند باعث شل شدن عضلات و کاهش درد مفاصل شده و ضمنا مانع وقوع آسیب های احتمالی نیز خواهند گشت.

                                                                                                 

کفش NURSE MATES :

دکتر JORDANA SZPIRO یک پودیاتریست و جراح پا در بوستون آمریکا به پرستاران توصیه می کند که به دنبال یک کفش راحت که کف پا و قسمت قوس پاها را به خوبی پوشش داده وحمایت کند ،تهیه نمایند.اولین توصیه او کفش های برند NURSE MATES می باشندهمانطور که از اسم این برند پیداست کفش های NURSE MATE  به طور ویژه ای جهت برطرف سازی و تامین نیاز پرستاران در زمینه مشکلات بیقراری آنها در حین کار طراحی شده اند.عمده این کفش ها به رنگ سفید با کف های مقاوم در برابر لیز خوردن و برای حمایت و مراقبت بیشتر می باشند. چنانچه متمایل  به خرید این برند هستید،کفش های دارای پشت یا کفشهای ورزشی که متناسب با قوس و پهنای پای شماست انتخاب کنید.

                                                                                                   

تهیه گردیده توسط فروشگاه گلد اسپرت (کپی مجاز با ذکر منبع)