کفش های ورزشی مخصوص پیاده روی و ایستادن های طولانی مدت

راه رفتن وایستادن های طولانی مدت بر روی پاها می تواند برای شما بسیار ناهنجار باشد به خصوص اگر این عمل را از صبح تا شب برروی سطوحی ماننداسفالت یا سیمان انجام می دهید.اگر به واسطه نوع شغل وفعالیت های روزمره درگیر چنین وضعیتی هستید پاهای شما نیاز به کمک بیشتری از طرف کفش هایتان دارد.ادامه مطلب ...

پیاده روی :

با اینکه اساسا راه رفتن و دویدن حرکات والگو های مشابه ای با هم دارند، اما بیشتر سازندگان کفش اذعان می دارند که برای هر نوع فعالیتی به کفشی نیاز دارید که متناسب با پاها و نوع فعالیت شما باشد.به هم دلیل نیز می باشد که علاقه به خرید کفش های مناسب پیاده روی یا walking درسال های اخیر افزایش یافته است.در این مقاله سعی خواهیم کرد که تفاوت های کفش های رانینگ یا همان کفش های مناسب دویدن را با کفش های پیاده روی را براساس تحقیقات و تجارب انجام پذیرفته در این نوع از کفش های ورزشی  برای شما تشریح نموده و نمونه های نیز ازبرند های معروف و دردسترش شما را پیشنهاد نماییم.

اغلب مردم ممکن است به صورت خودکار کفش های رانینگ (کفش های مناسب دویدن) را هنگام خروج از خانه بپوشند حتی اگر انها قصد داشته باشتد که تمام طول روز را مشغول پیاده روی روی سطوح خشن و بی رحم معابر شهر خود باشند. همانگونه که ذکر شد درست است که پیاده روی و دویدن رفتار های مشابهی دارند، اما اختلافات کافی هم در این زمینه وجود دارد که تعدادی از کفش ها برای پیاده روی مناسب تراز دیگران باشند.ازجمله خاصیت جذب و دفع ضربات وارده از سطح زمین (خاصیت بالشتکی و ضربه پذیری) وساختار کلی کفش.

کفش های ورزشی مناسب دویدن معمولا احتیاج به ماکزیمم خاصیت جذب ضربه وهمچنین کنترل بیشتر درناحیه پاشنه پاها را دارند،چراکه در هنگام دویدن بیشترین نیرو از طرف زمین به این ناحیه یعنی پاشنه پاها وارد می گردد.در حالیکه درهنگام پیاده روی شما احتیاج دارید که ضربه پذیری به طور مساوی در کل سطح کف پا انجام پذیرد.به این معنا که نه فقط پاشنه پاها که قسمت های میانی تخت کفش نیز به اندازه کافی از این خاصیت بهره مند باشند.وب سایت رسمی ارتوپدی و قوزک پا آمریکا یادآور می شود که کفش های مناسب پیاده روی معمولا کفی بیشتر گرد شده ای دارند تا به تقسیم بهتر وزن بدن از پاشنه تا میانه پا کمک کرده وفشار وارده از آن را به گونه از طریق نوک انگشتان پا خارج نماید.به همین دلیل نیز است که نواحی اطراف پنجه پا معمولا بیشتر گرد گردیده است.البته عوامل و فاکتورهای دیگر نیز مانند مقدار مسافتی که شخص روزانه طی می کند و ازهمه مهمتر اینکه که شخص چگونه هنگام پیاده روی و یا دویدن پاهای به زمین ضربه می زنند در انتخاب کفش مناسب دخیل می باشند.

در واقع مساله بسیارمهمی که کمتردرانتخاب کفش مناسب افراد در نظر گرفته نشده و حتی از طرف اغلب فروشندگان این کفش مد نظر قرار نمی گیرد حداقل اطلاع از حالت قرار گرفتن پاها در هنگام پیاده روی و یا دویدن شخص است. حال چانچه از کفش های رانینگ نیز برای پیاده روی استفاده می نمایید این مشکل را دو چندان می نماید.کفش های ورزشی اغلب آن حمایت لازم را از پاها هنگام پیاده روی نمی نمایند.همانگونه که اگر دوندگان و ورزشکاران از کفشهای پیاده روی برای فعالیتشان استفاده نمایند مسلما برا آنها ناراحت کننده خواهد بود.بنابراین شما باید کفشی را انتخاب نمایید که ابتدا در هنگام ایستادن به تقسیم برابر وزن بدن بر روی پاها کمک کرده و همچنین در هنگامه پیاده روی  بهترین حالت بالشتکی و ضربه پذیری را داشته باشد.در نهایت هدف اصلی و بسیار مهم این است که کفش از حالات راه رفتن طبیعی شما حمایت نموده و باعث تغییرات ناهنجار در آن نگردد.

در ادامه تعدادی از کفش های مناسب راه رفتن و پیاده روی از نظر کارشناسان واهل فن ذکر گردیده است .چنانچه مدل های مذکور ویا مشابه آنها در اطراف محل زندگیتان یافت نمی شود می توانید با جستجو در فضای مجازی از نمونه های جدیدتر ویا مشابه مطلع گردیده و یا از فروشندگان مجرب وب سایت های معتبر اطلاعات لازم را کسب نمایید.اولویت معرفی این کفش ها بیانگر بهتر بودن آنها نمی باشد.

- اسیکس GEL-TECH WALKER NEO 4 :

                                                                                   

اگر می پرسید که ایا این کفش ،کفش مناسبی یرای پیاه روی طولانی روزانه است یا نه بیشتر بستگی به این دارد که چه کسانی می خواهند آن را پوشیده و برای چه مدت؟با توجه به اضافه شدن خاصیت بالشتکی و ضربه پذیری بیشتر در این کفش ،تناسب بهتر با پاها وراحتی بیشتر برای شما فراهم می گردد.بندهای این کفش نا متقارن بسته می شود و تکنولوژی ژل بالشتکی در پاشنه وجلوی پا به همراه فوم جاذب ضربه در میانه کفی کفش و وجود یک سیستم راهبردی کاملا به قدم برداشتن های شما کمک می کنند.

- اسیکس   GT 2000 5

                                                                             

یکی دیگر از انتخابهای خوب  برای افرادی که قصد پیاده روی های اتفاقی و یا جدی و هرروزه دارند می تواند کفش اسیکس GT-2000 باشد. حتی برای اشخاصی که پیاده روی با سرعت بیشتر را مد نظر داشته و یا برای استفاده در باشگاه های زیبایی اندام نیاز به یک کفش راحت دارند.این کفش ورزشی دارای  GEL بالشتکی است که راحتی و دفع ضربات وارده به پاها را فراهم می نماید .بر اساس مجله والک ابمت کفش اسیکس جی تی 2000 تناسبی جذاب با پاها داشته و پیاده روی نرم همراه با عملکردی بارتبه بالا در سراسر پیاده روی دارد.

 

- ساکنی ECHELON LE2 :

                                                                         

شما ممکن است یکی از طرفداران کفش های پیاده روی ساکنی باشید. ویژگی pro grid بکار گرفته شده در قسمت میانی کفی کفش حمایت و راحتی لازم را برای پاهای شما فراهم می نماید.این کفش یک پاشنه 8 میلیمتری از نوک انگشتان تا پاشنه پا دارد که باعث تقسیم وزن مناسب و پایداری پاها می گردد.

نیوبالانس 928  :

                                                                    

کفش پیاده روی نیو بالانس 928 برای کسانی که دائم در طول روز کفش هایشان به پایشان است ماکزیمم پایداری وکنترل را فراهم می نماید. این کفش مجهز به تکنولوژی strike path  و بالشتیکی میانه کفش بوده و برای اشخاصی که احتیاج به اصلاح نحوه حرکات پاها می باشند،طراحی گردیده است.

میزانو WAVE RIDER 20:

                                                                         

در حالیکه تاکیدا این کفش یک کفش پیاده روی نیست ،زمانی میزانو WAVR RIDE 16 توجهات جهانی را بدست آورد که وندی دیویس (WENDY DAVIS ) آنها را به مدت 11 ساعت درمسابقات فیلیبوستر تگزاس در سال 2013 پوشید. این کفش،کفشی سبک وزن بوده و خود را بسیار متناسب با شکل پاها در می آورد.این کفش همچنین حالتی بالشتکی بسیار عالی را برای پاها فراهم می نماید. میزانو سری RIDE می تواند گزینه مناسب برای پیاده روی های بسیار طولانی باشد.

- اسکیچرز سری GO WALK 4:

                                                                            

شاید به جرات باید کفش های اسکیچرز راحترین کفش ها برای پیاده روی های طولانی روزمره دانست. این گفته سازندگان این برند دور از واقعیت نیست که ادعا می کنند اگر شخصی تجربه استفاده از این کفش ها را داشته باشد،دیگر پوشیدن دیگر کفش برای او از نظر راحتی و آسایش به جذابیت اسکیچرز نخواهد بود.این برند به صورت تخصصی فعالیت گسترده ای را برای طراحی و ساخت کفش های مناسب پیاده روی انجام داده است. کفی های با خاصیت مموری فوم در درون کفش کاملا به شکل پاهای شما در امده و ماکزیمم راحتی  و آسایش را برای شما فراهم می نماید.

- نایک سری NIKE FREE :

                                                                          

این سری از کفش های نایک یکی از مناسب کفش ها برای پیاده روی و ایستادن های طولانی مدت می باشد.با اینکه حداقل احساس پوشیده شدن را القا می کند اما بسیار قابل انعطاف بوده و از خاصیت بالشتکی فوق العاده ای بهره می برد.لاستیک مستحکم در بخش زیرین پنجه پاها کشش و کنترل  خوبی را ایجاد می نماید.

تهیه شده توسط تیم فروشگاه گلد اسپرت (کپی مجاز با ذکر منبع)